نجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیر نظر انجمن ادبی کانون به شکل تخصصی به شناخت و پرورش استعدادهای این حوزه می‌‍‌‌‌پردازد و با برنامه‌های گوناگون، در جهت جذب و پرورش استعدادهای برتر حوزه شعر، فعالیت دارد. در حال حاضر 77انجمن شعر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال است که بیش از 1500 عضو دارد و زیر نظر اساتید کانون و چهره‌های شاخص ادبیات کشور فعالیت می‌‌کنند.

انجمن شاعران نوجوان، ماهانه به آموزش اصول شعرسرایی، آشنایی با متون کهن، برگزاری جلسات نقد، دیدار با شعرای نامی کشور می‌پردازد و اعضای نوجوان و ارشد این انجمن‌ها زیر نظر اساتید شاخص اقدام به تولید آثار فاخر میکنند.

  • 1400/06/31 - 13:12
  • تعداد بازدید: 465
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزیدگان سومین مهرواره شعر آفرینش معرفی شدند:

درخشش دو عضو نوجوان و ارشد انجمن شعر شهریار

درخشش دو عضو نوجوان و ارشد انجمن شعر شهریار در سومین مهرواره شعر آفرینش

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی ، «امیر حسین پور عزیز» در بخش نوجوان و «هدیه ناصر دوست» به عنوان عضو ارشد انجمن شعر شهریار در «سومین مهرواره ملی شعر آفرینش»، از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که هم‌زمان با روز ملی شعر و ادب فارسی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

بر همین اساس از میان نزدیک به ۹۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه سومین مهرواره شعر آفرینش از سراسر کشور و پس از دو مرحله داوری ۹۰ نفر از اعضای انجمن‌های شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (در دو گروه سنی نوجوان و ارشد) در فهرست برگزیدگان جای گرفتند که از این تعداد ۱۷ نفر به‌عنوان برگزیدگان بخش ویژه (شعر طنز) معرفی شدند.

اعضای هیئت انتخاب در مرحله اول مهرواره شعر، از میان کارشناسان و مربیان ادبی شاعر از مراکز کانون انتخاب شده بودند که فاطمه سلیمانی از زنجان، محدثه الماسی از خوزستان، رقیه هاشمی از خراسان شمالی، مسلم محمدی از همدان و محسن حسینی از لرستان را شامل می‌شود.

هیئت داوران مرحله پایانی سومین مهرواره شعر آفرینش را مریم اسلامی، حسین دهلوی و حسین تولایی از شاعران و کارشناسان کانون تشکیل داده‌اند.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت